Projekt czytelniczy „My czytamy, i ... polecamy” - sprawozdanie

dodany przez dnia 2018-01-03

Projekt czytelniczy „My czytamy, i ... polecamy” - sprawozdanie

Termin realizacji – październik – grudzień  2017 r.
Uczestnicy – uczniowie klas – I TFiM/TGiPC,  II, III, IV TCPG/FT

 

Cele:
- kształtowanie kultury czytelniczej,
- promocja książki i czytelnictwa,
- rozwijanie wyobraźni i kreatywności,
- doskonalenie umiejętności pracy w grupie,
- doskonalenie umiejętności pracy w programach graficznych i wykonywania zdjęć i ich obróbki.

 

Autorzy:
- nauczyciel – bibliotekarz,
- nauczyciel języka polskiego, (Elżbieta Gancarz)
- nauczyciele przedmiotów zawodowych (Artur Kuliga, Bogdan Skotnicki).

 

 

ZADANIA PROJEKTOWE:

 

1. Konkurs „Moja lista bestsellerów” – należało stworzyć listę 10 pozycji książkowych uważanych przez siebie za wyjątkowe, polecane innym – bestsellery czytelników.
Uczniowie tworzyli zestawienia najbardziej lubianych przez siebie książek, które zapadły im w pamięć i chętnie polecili by je swoim rówieśnikom. Te swoiste rekomendacje znalazły swoje odzwierciedlenie na gazetce – Bestsellery naszych czytelników, Warto przeczytać oraz znalazły się na stronie internetowej szkoły, w zakładce – Biblioteka szkolna.
Wyróżnione prace stworzyły uczennice klasy III TCPG/FT – Anna Kubicka i Sara Seremet.

 

2. Moja ulubiona książka – sesja zdjęciowa
W ramach realizacji projektu czytelniczego „My czytamy i ... polecamy”, w dniu 8 listopada br., uczniowie mieli możliwość wykonania sobie wzajemnie zdjęć ze swoją ulubioną książką. Sesja odbywała się pod czujnym okiem pana Artura Kuligi- nauczyciela przedmiotów zawodowych z zakresu fotografii i dodatkowo, pasjonata tej dziedziny sztuki.
Uczniowie, którzy chętnie wzięli udział w przedsięwzięciu mieli możliwość podniesienia swoich umiejętności w zakresie fotografii portretowej, świetnie się przy tym bawili, a ponadto podzielili się z nami – odbiorcami swoimi preferencjami czytelniczymi.
Działanie to miało na celu zaangażowanie młodzieży wokół tematyki książki i czytelnictwa i, mam nadzieję, stanowiło skuteczną reklamę książek – bestsellerów naszych uczniów.
 

3. Literackie „Mikołajki”
Impreza czytelnicza zorganizowana w dniu 6 grudnia 2017 r., z okazji „Mikołajek”.
Przygotowane zostały pytania z szeroko pojętej literatury, zarówno polskiej jak i obcej, które młodzież losowała podczas spotkania z Mikołajem i jego świtą. Pozytywne odpowiedzi były premiowane słodyczami i drobnym gadżetem świątecznym. Uczniów słabo zorientowanych w zagadnieniach literackich postaci i faktów czy tytułów nowości wydawniczych Mikołaj kierował do biblioteki szkolnej, gdzie mieli możliwość wybrać coś dla siebie spośród bogatej gamy nowości wydawniczych. Razem z uczniami bawili się też nauczyciele, którzy doskonale radzili sobie nawet z bardzo trudnymi pytaniami. Wszyscy byli w ten sposób zachęcani do odwiedzenia biblioteki szkolnej

Nie brakowało przy tym powodów do uśmiechu i dziecinnej radości.


4. Wystawa zdjęć z ulubioną książką
Po sesji zdjęciowej zostały wyłonione najlepsze fotki i stworzona została  z nich wystawa na korytarzu obok biblioteki szkolnej.
Stanowiła ona doskonałą promocję nowości wydawniczych, które młodzież przeczytała, po wypożyczeniu z biblioteki szkolnej.
 

Podsumowanie projektu

Cele projektu zostały osiągnięte:

  • chętna młodzież miała możliwość wykazać się w wielu dziedzinach – fotografii, literaturze, obsłudze programów graficznych,
  • doskonalone były umiejętności pracy w grupie,
  • najaktywniejsi czytelnicy zaprezentowali swoje ulubione tytuły promując je, dodatkowo powstały zdjęcia z ulubioną książką jako swoista reklama i promocja czytelnictwa,
  • nie sposób przecenić zaangażowania i kreatywności młodzieży, którą ujawnili przy realizacji zadań projektowych



 Artykuł PDF >>                   




 


Copyright © ZSKU KROSNO 2018